Mnohí začínajú pracovný deň pivom / a takí sú / , ale hlavne si mnohí vypijú pivo po pracovnej dobe, niekde v obľúbenej reštike alebo pohostinstve / porozprávať sa s priateľmi pri pive/ ap. A tu vlastne začína celý problém pri objednaní piva. Problém, ktorému mnohí nevenujú žiadnu pozornosť. Pýtate sa , aký problém môže nastať, alebo o akom probléme píšem?
Problém je samotné pivo , ako je načapované pivo v pohári – pokiaľ je pivo a kde začína pena. Inými slovami, pivo musí byť načapované po rysku a zbytok pena / možno 1. mililiter. pod čiaru.
SOI , mi potvrdila, že pivo musí byť načapované po rysku a je to povinnosť obsluhy, takto načapované pivo doniesť zákazníkovi. Skutočnosť je však iná a pivo sa v mnohých pohostinstvách podáva načapované minimálne. 8. milimetrov pod mierku. Nie je to takto všade.
Skúste sa opýtať obsluhy, prečo Vám doniesla pivo načapované pod mierku. Ak sa to naozaj opýtate, tak Vám odpovie, že pena sadne a pivo bude po mierku. Nič také sa nestane , pena sadne ale pivo nebude na mierke.
Ak budete trvať na svojej požiadavke, aby Vám pivo dočapovala na mierku, asi to urobí, ale veľmi neochotne. A pritom je obsluha povinná doniesť načapované pivo po mierku.
A teraz trocha matematiky : tzv. velké pivo / 0.5 l tj. 500 ml / je obyčajne načapované 0.8 cm pod mierku a pena nad pivom, čo je 30 ml piva, ktoré zákazník zaplatí, ale nemá. Na jednom pive to robí 30 ml. Dovolím si tvrdiť, priemerne v jednom pohostinstve sa predá minimálne 50 velkých pív denne. Ak počítame pri každom pive, kde je načapované menej o 30 ml / čo je 0.8 cm / , tak napr. 50. pív je to 1500 ml, čo je 1,5 litra, ktoré majitel zarobil za 1. deň. A koľko je to za 30. dní? 30 dní x 1,5 litra denne je 45 l. piva, ktoré mu zákazník zaplatil , ale ktoré nenačapoval.
Ľahostajnosť zákazníkov majitelia pohostinstiev majstrovsky využívajú a mastia si vrecká. Dokedy , alebo ako dlho? To záleží na nás všetkých. Upozorňujte obsluhu na tento fakt.
Skúste to a uvidíte. Dá sa to. Ja to robím.